Čeprav pristojni dajejo vtis, da se bo vsak čas začela gradnja južnega dela tretje razvojne osi (1. in 2. etapa: Novo mesto – Osredek), je resnica drugačna. Izvedba projekta se vse bolj odmika. Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) je namreč zavrglo zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja (glej v prilogi), saj investitor (DARS) v skoraj letu in pol ni zagotovil niti njene formalne popolnosti.

»Ali bomo ostali brez pošte?« so se spraševali zaskrbljeni meščani, ko je Pošta Slovenije napovedala prodajo svoje stavbe na Novem trgu. Pošta zagotavlja, da poslovalnica 8105 Novo mesto ostaja, objekt pa prodajajo, ker ga ne potrebujejo več. A ne prodajajo le stavbe, temveč tudi pripadajoča zemljišča, ki so v javni rabi. Elektronska dražba, s katero so želeli poiskati kupca, sicer ni bila uspešna.

Nova večnamenska pot ob Levičnikovi cesti1 med Ločno in Žabjo vasjo je pešcem in kolesarjem omogočila enostavnejše prehajanje med tema mestnima predeloma, kar je zagotovo prispevek k trajnostni mobilnosti. A nepremišljeno načrtovanje in prevlada želje po povezanosti na račun prometne varnosti sta pripeljala do neprimernih rešitev. Ozke pločnike Ločenskega mostu si pešci delijo s kolesarji, na večnamenski poti pa je – čeprav je že končana – še vedno nekaj pomanjkljivosti.

V Izzivu, ki je izšel junija 2018,1 smo objavili odmeven prispevek z naslovom Namesto vzhodne obvoznice plačljiva hitra cesta. Predstavili smo številne nezakonitosti pri načrtovanju gradnje hitre štiripasovne cestninske ceste skozi naselja Novega mesta. Čeprav je naša država neustrezno zakonodajo po prejetem opominu Evropske komisije uredila, pa ni storila ničesar z načrti, ki so bili sprejeti na podlagi neustrezne zakonodaje. Ker akterji izgradnje 3. razvojne osi še naprej kršijo tako evropsko kot slovensko zakonodajo, bo v naselju Ločna-Mačkovec zato lahko nad glavami krajanov mimo njihovih zakonskih pravic zrasla štiripasovnica, po kateri bo na dan vozilo 20 000 tovornih vozil.

Družba za avtoceste Republike Slovenije (DARS) je na Agencijo RS za okolje (ARSO) vložila zahtevo za pridobitev okoljevarstvenega soglasja, ki ga potrebuje za pridobitev gradbenega dovoljenja za gradnjo državne ceste Novo mesto-priključek Maline 3. razvojna os južni del, Prvi del-etapa 1 in 2 od priključka NM-vzhod do priključka Osredek.

V Društvu Novo mesto že dlje časa z zaskrbljenostjo spremljamo armiranobetonsko konstrukcijo Ločenskega mostu in prometne razmere v bližnjem križišču. Pri pregledu mostne konstrukcije, vertikalne prometne signalizacije, spremljanju prometnih razmer na mostu in v križišču ter na podlagi vsakodnevnih izkušenj članov društva in opozoril s strani novomeške javnosti smo prišli do vrste ugotovitev, s katerimi smo v odprtem pismu 4. 4. 2019 seznanili Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo. Odgovor direkcije objavljamo v celoti.

Društvo Novo mesto je dne 16. 9. 2013 zoper postopek priprave in sprejema Uredbe o državnem prostorskem načrtu za državno cesto od avtoceste A2 Ljubljana-obrežje pri Novem mestu do priključka Maline (Uradni list RS, št.102/12), t. i. 3. razvojna os – jug, vložili pritožbo na Evropsko komisijo tudi iz razloga, ker postopek priprave in sprejema tega načrta ni potekal s sodelovanjem javnosti.

Stran 1 od 4

Društvo Novo mesto

Sedež društva: Gubčeva 11, 8000 Novo mesto
Telefon: 07 302 14 50
TRR: SI56 0297 0001 9786 322 (odprt pri NLB d.d.)
ID DDV: 74738119
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

e-Novice

S prijavo sprejemam in soglašam z zajemom, hrambo in uporabo osebnih podatkov za prejemanje e-Novic Društva Novo mesto.