Po več letih propadanja je krajevna skupnost Mestne njive na pobudo krajana obnovila francosko znamenje, ki je nepremični kulturni spomenik lokalnega pomena. Žal pa ostajajo nerešena zemljiškoknjižna vprašanja, ki bi rešila njegovo redno vzdrževanje. Znamenje namreč stoji na zemljišču v lasti fizične osebe.
Čeprav pristojni dajejo vtis, da se bo gradnja južnega dela tretje razvojne osi vsak čas začela, je resnica drugačna. Izvedba se vse bolj odmika. Ministrstvo za okolje in prostor je februarja namreč zavrglo zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja, saj investitor Dars v skoraj letu in pol ni zagotovil niti njene formalne popolnosti.
Podjetje Trgograd d.o.o. iz Litije je Zbornici za arhitekturo in prostor Slovenije naročilo izvedbo dvostopenjskega, odprtega projektnega natečaja za izbiro strokovno najprimernejše rešitve za gradnjo novega stanovanjsko-poslovnega objekta Novi trg 6 in urbane ploščadi pred Kulturnim centrom Janeza Trdine. Izbrana natečajna rešitev bo podlaga za pripravo dopolnjenega osnutka OPPN Novi trg. Natečajna naloga s prilogami je dostopna na spletni strani zbornice http://www.zaps.si/index.php?m_id=NATECAJI_AKTUALNI. V Društvu Novo mesto bomo s spletno peticijo zahtevali od Mestne občine Novo mesto, da ohrani park pred Kulturnim centrom Janeza Trdine.
Čeprav pristojni dajejo vtis, da se bo vsak čas začela gradnja južnega dela tretje razvojne osi (1. in 2. etapa: Novo mesto – Osredek), je resnica drugačna. Izvedba projekta se vse bolj odmika. Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) je namreč zavrglo zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja (glej v prilogi), saj investitor (DARS) v skoraj letu in pol ni zagotovil niti njene formalne popolnosti.
»Ali bomo ostali brez pošte?« so se spraševali zaskrbljeni meščani, ko je Pošta Slovenije napovedala prodajo svoje stavbe na Novem trgu. Pošta zagotavlja, da poslovalnica 8105 Novo mesto ostaja, objekt pa prodajajo, ker ga ne potrebujejo več. A ne prodajajo le stavbe, temveč tudi pripadajoča zemljišča, ki so v javni rabi. Elektronska dražba, s katero so želeli poiskati kupca, sicer ni bila uspešna.
Nova večnamenska pot ob Levičnikovi cesti1 med Ločno in Žabjo vasjo je pešcem in kolesarjem omogočila enostavnejše prehajanje med tema mestnima predeloma, kar je zagotovo prispevek k trajnostni mobilnosti. A nepremišljeno načrtovanje in prevlada želje po povezanosti na račun prometne varnosti sta pripeljala do neprimernih rešitev. Ozke pločnike Ločenskega mostu si pešci delijo s kolesarji, na večnamenski poti pa je – čeprav je že končana – še vedno nekaj pomanjkljivosti.
V Izzivu, ki je izšel junija 2018,1 smo objavili odmeven prispevek z naslovom Namesto vzhodne obvoznice plačljiva hitra cesta. Predstavili smo številne nezakonitosti pri načrtovanju gradnje hitre štiripasovne cestninske ceste skozi naselja Novega mesta. Čeprav je naša država neustrezno zakonodajo po prejetem opominu Evropske komisije uredila, pa ni storila ničesar z načrti, ki so bili sprejeti na podlagi neustrezne zakonodaje. Ker akterji izgradnje 3. razvojne osi še naprej kršijo tako evropsko kot slovensko zakonodajo, bo v naselju Ločna-Mačkovec zato lahko nad glavami krajanov mimo njihovih zakonskih pravic zrasla štiripasovnica, po kateri bo na dan vozilo 20 000 tovornih vozil.